.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بيانيه كانون دانشگاهيان مازندران در حمايت از بيانات مقام معظم رهبري

كانون دانشگاهيان استان مازندران با صدور بيانيه‌اي در حمايت از بيانات مقام معظم رهبري در نماز جمعه از همه دانشگاهيان عزيز استان مازندران جهت حضور در راهپمايي 22 بهمن و مشاركت در انتخابات مجلس شوراي اسلامي دعوت كردند.
به گزارش خبرنگارشمال نیوزدر بابلسر: دراین بیانیه آمده است: اين روزها كه همزمان با آغاز امامت حضرت ولي عصر (عج) مي‌باشد يادآور حماسه بزرگ ملت شهيدپرور ايران اسلامي است كه 33 سال پيش به رهبري بزرگ‌مرد عالم حضرت امام خميني (ره) با ساقط كردن نظام شاهنشاهي، انقلاب اسلامي ايران را به پيروزي رساندند و با ايجاد نظام جمهوري اسلامي تحولي بزرگ را در عرصه سياست و حكومت در ايران، منطقه و جهان رقم زدند. اين شجره طيبه كه يك دهه توسط معمار كبير انقلاب اسلامي حضرت امام (ره) پرورش يافت، دهه دوم و سوم عمر خود را توسط خلف صالح امام (ره)، حضرت آيت الله خامنه‌اي دام ظله آبياري شد و هم اكنون كه پا به دهه چهارم حيات خود گذاشته، مي‌رود كه پرچم پر اهتراز اسلام عزيز را بر فراز بام‌هاي جهان برافرازد و سنگرهاي كليدي جهان را فتح كند.
كانون دانشگاهيان استان مازندران ضمن تبريك دهه فجر انقلاب اسلامي به حضرت بقيه الله الاعظم (عج) رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه‌اي و ملت شريف ايران و گرامي‌داشت ياد شهداي عرصه جهاد علمي نكاتي چند را به اين مناسبت به استحضار مردم شريف ايران مي‌رساند:
1- فرمايشات مقام معظم رهبري در نماز جمعه پرشور برادران و خواهران ايماني در تهران مورخ 14/11/90 حاكي از رهبري داهيانه، دلسوزانه و پيامبرگونه مقام معظم رهبري است كه از يك سو همه اقشار مردم ايران، گروه‌ها، جناح‌ها، تشكل‌ها و احزاب سياسي را در مسائل داخلي به وحدت، مهرباني و مدارا با يكديگر فرا مي‌خواند و از سوي ديگر همه را به اعمال شدت عمل فراگير در مقابل دشمنان هدايت مي‌كند و اين تعبيري عملي از آيه شريفه ‹‹الذين معه اشداء علي الكفار رحماء بينهم›› است كه در زمان ما ظهور يافته است. به نظر ما بيانات معظم له در خطبه‌هاي نماز جمعه 14 بهمن ماه حجت را بر مسئولان نظام و فعالان عرصه حكومت و سياست در ايران تمام كرد كه با وحدت كلمه، رفق و مدارا، دوستي، بدون تنگ نظري و حب و بغض‌هاي فردي و جناحي و سياسي زير پرچم ولايت فقيه مسير فراروي انقلاب اسلامي در حال و آينده را با تدبيرو درايت بپيمايند و دين خود را به مردم ادا نمايند. اين تشكل ضمن حمايت از فرمايشات معظم له برخود فرض مي‌داند نهايت تلاش را براي عملياتي كردن آن‌ها بعمل آورد.
2- امروز به بيان مقام معظم رهبري بيداري اسلامي و سقوط طاغوت‌ها و حاكمان مستبد و مصر، تونس، ليبي و يمن و استمرار بيداري در ساير كشورهاي منطقه انقلاب اسلامي ايران را از غربت درآورده و آن را جهاني ساخته است. جهاني از آن جهت كه پيام انقلاب اسلامي ايران كه همانا لزوم عدالت گستري و مبارزه با ظلم است امروزه از زبان حاميان جنبش وال‌استريت در كشورهاي غربي شنيده مي‌شود. در اين ميان ابرقدرت‌ها و در راس آنها دولت آمريكا و متحدان غربي آن تلاش دارند از يكسو كانون موج مقابله با ظلم و ستمگري يعني ايران اسلامي را با انواع تهديدها و فشارها محاصره نموده و به محاق ببرند و از سويي ديگر با مصادره انقلاب‌هاي منطقه نتايج اين حركت را به نفع خود تغيير جهت دهند. در همين زمينه تلاش زياد كشورهاي غربي و ارتجاع منطقه براي تخريب جبهه مقاومت اسلامي با فشارها بر دولت‌هاي اسلامي ضد صهيونيسم شايان توجه بوده و از اتحاد همه جانبه استكبار و ارتجاع عليه انقلاب اسلامي حكايت مي‌كند. در اين اوضاع، ما ضمن حمايت از دولت‌هاي مقامت اسلامي در منطقه و ملتهاي بپاخاسته بحرين، يمن و عربستان تشديد فشار و محاصره اقتصادي و تحريم نفتي عليه ايران اسلامي را محكوم نموده و خواهان برخورد قاطع قواي سه گانه كشور با دولت‌هاي متخاصم مي‌باشيم و همه آحاد ملت بزرگ ايران، مسلمانان و آزادگان جهان را به هوشياري و وحدت در مقابل اين توطئه‌ها فرا مي‌‌خوانيم.
3- روز 22 بهمن سال جاري سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي كه محصول حضور فراگير مردمي متحد و يكپارچه در عرصه‌هاي مختلف و پيروي از رهبري ولي فقيه مي‌باشد، بي ترديد هر چه حضور مردمي در حمايت از نظام جمهوري اسلامي پررنگ‌تر باشد. نفس اين حضور توطئه‌هاي دشمنان را نقش بر آب خواهد ساخت و موجب گسترده‌تر شدن ابعاد نفوذ انقلاب اسلامي خواهد شد. به همين مناسبت از همه دانشگاهيان استان مازندران و ساير اقشار استان دعوت به عمل مي‌آيد كه در راهپيمايي مردمي و عمومي 22 بهمن امسال حضوري پرشورتر از گذشته داشته باشند و نشان دهند كه ملت ايران بر تداوم راه خود مصمم است.
4- كانون دانشگاهيان استان مازندران به پيروي از منويات مقام معظم ولايت معتقد است كه انقلاب اسلامي ايران موجب شد كه ‹‹زمينه‌هاي حاكميت ملت ايران بر سرنوشت خود›› فراهم گردد در اين ميان انتخابات ابزاري مهم است كه بخش اعظم اين بسترسازي را به همراه آورده است. انتخابات دوره نهم مجلس شوراي اسلامي كه در روز 12 اسفند ماه سال جاري برگزار خواهد شد يكي از عرصه‌هاي تاثيرگذار ملي بر سياست در كشورمان است كه در پوشش گزينش نمايندگان مجلس شوراي اسلامي توسط مردم ايران رخ مي‌دهد. دشمنان اين مرز و بوم تلاش دارند از مشاركت در اين انتخابات بكاهند و اين در حالي است كه مشاركت بالاي مردمي در انتخابات موجب ارتقاي حيثيت بين‌المللي ايران اسلامي و خنثي سازي توطئه‌ها خواهد شد.
ما ضمن اينكه از هئيت‌هاي اجرايي و نظارتي مي‌خواهيم رهنمودهاي مقام معظم رهبري را درباره احراز صلاحيت‌ها و برگزاري انتخابات مدنظر قرار دهند. از مردم شريف ايران براي شركت گسترده در اين انتخابات دعوت مي‌كنيم و در اين ميان از همه اعضاي خانواده بزرگ دانشگاه در استان مازندران انتظار داريم كه با ايجاد فضاي باز و نشاط سياسي در دانشگاه‌ها زمينه تضارب آراء، تبيين عقلاني مواضع و برنامه‌هاي نامزدهاي مجلس را در محيط‌هاي دانشگاهي فراهم آورند و فارغ از تعصبات و تنگ نظري‌هاي معمول سياسي ترتيبي اتخاذ نمايند كه شخصيت‌هاي خبره و متخصصان دانشگاهي كه مي‌توانند نيازي از نيازهاي تخصصي قوه مقننه جمهوري اسلامي را برآورده سازند با شركت در رقابت سياسي و كسب آراء مردمي به مجلس راه يابند. به نظر ما قوه مقننه مجمعي تخصصي است كه با برنامه‌ريزي مدبرانه در كسوت تصويب قانون عادي مسير پيشرفت و عدالت را در كشور هموار مي‌سازد. اكنون زمان آن فرا رسيده كه به ورود هر چه بيشتر افراد نخبه و متخصص به اين جايگاه مهم مدد رسانيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.259 seconds.